Monday 30 January 2012

web pertama yang saya lawati

Berdasarkan  sejarah hidup, saya mula didedahkan tentang teknologi ini ketika saya berusia 11 tahun. Saya juga telah didedahkan dengan fungsi-fungsi komputer. Saya diajar bagaimana hendak mencari maklumat melalui melayari internet. Antara web pertama yang telah saya layari ialah youtube. Youtube merupakan web untuk saya menonton video. Saya mengetahui akan web ini melalu sahabat saya. Ketika itu umur saya berusia 11 tahun. Video yang pertama yang telah saya tontoni melalui web ini ialah video kartun Dragon Ball. Ketika itu web Youtube ini amat terkenal dan sering menjadi buah mulut dalam kalangan murid di sekolah saya.Web ini mempunyai daya pengaruh yang kuat dalam kalangan murid kerana web ini mengandungi unsur-unsur hiburan yang menepati citarasa murid-murid ketika itu.
Web ini biasa dilayari untuk menonton video mahupun cerita-cerita terutamanya dalam kalangan remaja. Web ini juga turut menyumbang kepada keburukan dan kebaikan kepada individu. Segala kebaikan dan keburukan terletak ditangan pengguna sendiri.

No comments:

Post a Comment